diumenge, 7 d’octubre del 2012

Rosa M. Curto

Avui us vull presentar la meva il·lustradora preferida: la Rosa M. Curto!
És una il·lustradora catalana que ha creat un munt de llibres infantils arreu del món, però abans d'aconseguir ser il·lustradora, era mestra d'infantil.

Té un blog preciós on podeu veure tots els llibres que ha il·lustrat i exemples dels seus dibuixos, a més de poder-vos descarregar materials, com el calendari del mes:

http://rosamariacurto.wordpress.com/






Però el que més m'agrada d'aquesta artista és que ha creat 3 llibres que a mi m'han ajudat molt a l'escola: Aprèn a dibuixar.
Els vaig trobar per casualitat fa un parell d'anys en una llibreria buscant llibres per aprendre a dibuixar, ja que jo no en sé gens i necessitava una eina que m'ajudés a fer millor els dibuixos a la pissarra! Buscant buscant vaig trobar trobar amb el primer llibre d'aquesta col·lecció:  APRÈN A DIBUIXAR, on a través de senzills passos t'ensenya a dibuixar flors, animals, cares i personatges.




Poc després va sortir el segon llibre: Aprèn a dibuixar la selva, on t'ensenya a dibuixar tots els animals de la selva i diferents indígenes.






I l'any passat va sortir el llibre Aprèn a dibuixar animals i personatges, on trobem els animals de la granja i del mar i diferents personatges que apareixen en les històries infantils: pirates, follets, mags, princesses, indis, pallassos...



Els llibres van adreçats als nens i nenes, cosa que ens va perfecte per poder treballar a la classe. Jo els tinc sempre a prop i, quan he de dibuixar a la pissarra, els agafo i tinc una guia perquè surti un dibuix més o menys lluït. També els tinc perquè els nens/es els consultin quan fem plàstica o en les estones lliures.
Tots els dibuixos estan explicats en senzills passos, com aquests, que et permeten fer l'estructura del dibuix en un moment:



Us animo a fer un cop d'ull al seu blog, segur que us agradarà molt!!! I a la Rosa l'animo a seguir fent més llibres d'aquesta col·lecció que ens ajudin als que ens agrada dibuixar però no ens surt gaire bé!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada