dimarts, 1 d’octubre del 2013

Som la classe dels Dracs

Aquest curs a la classe de P4 hem escollit el nom per la classe. L'any passat érem les Tortugues, però a P3 el nom l'escollim els mestres. Ara que ja ens hem fet grans, hem pogut escollir el que més ens agradava. 

Durant el cap de setmana els hi vaig posar de deures que pensessin un nom per la classe i el dilluns següent tots en van proposar un; ja que crec que és important que tots participin de la pluja d'idees. Jo els vaig apuntar tots a la pissarra i vam començar una conversa sobre quin seria el més apropiat. Com que no ens posàvem d'acord, vam sortir al pati. Mentrestant, jo vaig imprimir un dibuix de cada una de les propostes i el vaig enganxar al costat. 


Al tornar del pati, vam fer les votacions democràticament. Cadascú va pensar tres noms per la classe; i un per un sortia a la pissarra i posava una ratlla al costat dels 3 que li agradaven més. Els vam comptar tots i... va haver-hi un empat: sirenes i dracs.


Aleshores vam fer una última votació: només podien dir un nom. Finalment, va sortir escollit el nom de DRACS.

I a partir d'aquí vam començar el projecte dels dracs. Ja tenim el logo de la classe:


Els nens i nenes m'han portat dibuixos, fotos de la Mercè, joguines, titelles... Estem omplint la classe de Dracs i he de reconèixer que és un tema que m'encanta!
Ens hem preguntat Què sabem? i Què volem aprendre?




I hem començat a fer activitats al voltant dels dracs: hem escrit el nom a la pissarra, hem comptat i classificat dracs, hem llegit contes sobre dracs bons i dolents i... estem fent un drac gegant per decorar la porta que aviat us ensenyaré!
Bé, si algú té idees o experiències sobre dracs que vulgui compartir li agrairé molt!

1 comentari:

  1. Jo també crec que cal donar el protagonisme als infants i fer que participin en tot el possible del seu procés d'aprenentatge. Què bé que hagin escollit el nom de la classe!
    Fer un projecte sobre dracs és entrar en el món de la fantasia i segur que el gaudeixen. A més, hi ha un munt de cançons, d'animacions i d'imatges.
    Et deixo un enllaç per si vols fer un drac per a la classe i poder treballar les emocions http://ferdemestres.blogspot.com.es/2012/04/per-sant-jordi-el-drac.html
    Petonets
    Carme

    ResponElimina