dimecres, 19 de març del 2014

Educació Emocional

L'any passat vaig fer el Postgrau en Educació Emocional i Benestar a la UB (aprofito per recomanar-vos-el!) i vaig aprendre un munt de coses! A més, vaig fer unes pràctiques i el meu treball va consistir en elaborar un projecte d'Educació Emocional a P3, P4 i P5. Aquest any em sento molt afortunada perquè estem aplicant el projecte a tota l'etapa d'Educació Infantil i totes les mestres s'han involucrat amb molta il·lusió!


Cada curs els nens i nenes porten a terme una activitat a la setmana amb la seva tutora: 3 activitats són de CONSCIÈNCIA EMOCIONAL, 3 activitats de REGULACIÓ EMOCIONAL, 3 activitats d'AUTONOMIA EMOCIONAL, 3 activitats de COMPETÈNCIA SOCIAL i 3 activitats d'HABILITATS DE VIDA I BENESTAR. Aquests són els 5 components de l'Educació Emocional:




Poc a poc us aniré explicant les activitats, però la majoria es basen en contes que parlen de les emocions, i utilitzo el recurs de les titelles, la música i els jocs cooperatius per aplicar les històries d'aquests contes a situacions de la seva vida quotidiana.
                            

Per tal d'organitzar bé tot el material, he elaborat una capsa per cada curs. Avui us volia presentar les 3 capses, perquè així podeu veure quins contes fem servir en cada nivell:

- EDUCACIÓ EMOCIONAL P3 (treballem l'alegria i la tristesa)                                 



- EDUCACIÓ EMOCIONAL P4 (treballem l'amor i la ira)  




- EDUCACIÓ EMOCIONAL P5 (treballem l'amistat i la por)  
          

3 comentaris:

  1. Un projecte fantàstic!!!
    Nosaltres, fa 10 anys, també vam encetar un projecte similar a partir d'una llicència d'estudis d'una companya i va valdre la pena!
    Petonets
    Carme

    ResponElimina
  2. Hola Ana,
    Fa dies que et vaig descobrir i crec que fas un gran feina, sobretot per compartir-la! T'he deixat un regalet al meu blog: http://degrapespasapaseneducacio.blogspot.com.es/2014/03/premis.html
    Desitj que t'agradi!!!
    ;)

    ResponElimina
  3. Estoy convencida que el tema de las emociones no debe ser un tema casual, sino que debe estar presente en todos los colegios, incluso en otros niveles como primaria, secundaria...Las emociones tienen carácter transversal, así es que genial por tu iniciativa....
    beset

    ResponElimina