dimarts, 29 d’octubre del 2013

Tot el que volies saber sobre dracs i dragones

Fa dies que els nens i nenes de la classe porten llibres i contes on surten Dracs per tal d'explicar-los i aprendre més coses sobre els dracs.

Un dels meus llibres preferits que han portat és: Tot el que volies saber sobre dracs i dragonesELISABET CAPDEVILA , CROMOSOMA, S.A., 2012


És un llibre molt divertit que ens explica els diferents tipus de dracs que hi ha al món, en surten 10 i tots tenen la seva història explicada amb molt sentit de l'humor! Quan el vam llegir, tots els nens/es deien: jo vull ser aquest, jo també!, així que al dia següent vaig tornar a explicar el conte i vaig enganxar a la pissarra els dibuixos de tots els dracs.

Aleshores, cadascú va sortir a la pissarra a explicar quin drac li agradaria ser i perquè. Com que estaven molt motivats, vaig aprofitar per fer una activitat d'estadística i, quan surtien, col·locaven una peça de Lego sota el drac que havien escollit (sempre que fem votacions utilitzo les peces de Lego perquè es veu molt més clarement quina és l'opció que ha sortit més votada).




Bé, quan ja teníem totes les peces de Lego col·locades, vam fer el recompte: vam comptar quants nens o nenes havien triat cada drac i vam escriure el número a sobre de cada dibuix. De seguida van veure quin drac havia guanyat...Com no, el drac que va guanyar va ser el DRAC TIRA-PETS... jejeje!

Aquella mateixa tarda, vaig preparar una fitxa per representar en el paper les votacions que havíem fet al matí. Es tractava de col·locar tants gomets com el número de nens/es qua havien triat el drac. Em vaig sorprendre molt perquè tots van entendre l'activitat i van col·locar els gomets que correponien. Amb el número 10 van tenir problemes... però em deien que n'hi havia "molts" i ho vam donar per vàlid així.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada