dilluns, 21 de gener del 2013

Receptes per cuinar un bon curs

D'aquí poc començaré una nova aventura a P-3 que em fa moltíssima il·lusió! Tinc moltes ganes de ser tutora dels més petits de l'escola, però també em fa respecte, perquè és un curs molt diferent i vull fer les coses ben fetes.

Rebuscant bibliografia, a l'Abacus vaig trobar aquest llibre i vaig pensar que m'aniria perfecte llegir-lo, ja que tot i que aquests nens i nenes ja fa dies que van fer l'adaptació, ara s'hauran d'adaptar a una mestra nova i jo a ser mestra de P-3!


Aquest llibre proporciona un munt d'idees per treballar a P-3 fugint del model tradicionant i adaptant-nos a les necessitats de joc, rutines i experimentació dels nens i nenes de 3 anys. 

Jo crec que tota mestra se l'hauria de llegir, ja que treus idees per a tots els cursos i, sobretot, t'ajuda a reflexionar sobre una sèrie d'activitats i metodologies que duem a terme a l'escola i potser caldria canviar o revisar.

Aquí us deixo un resum dels temes que es tracten que m'han agradat més:

1. L'àlbum de P-3 com a eina de documentació (no una recopilació de fitxes).

2. Formes de comunicar a les famílies la feina que fan els nens i nens a l'escola.

3. No és necessari ni la millor opció treballar amb llibres de text o fitxes d'editorials a Infantil.

4. Pautes per valorar si les fitxes que fem són adequades i generen un aprenentatge en els infants.

5. Pautes per fer una bona adaptació a principi de curs.

6. Recursos per fer entrevistes amb les famílies.

7. Formes d'organitzar l'aula perquè hi hagi espai pel joc, la interacció, la rotllana, per amagar-se, per crear, per construir, per escoltar contes... fent de l'aula un espai agradable on m'agradaria viure. 

8. Activitats per fer les primeres setmanes de curs: descobrir la classe i l'escola, jugar, fer rotllana per conèixer els companys/es, jugar amb paper de water, experimentar amb bombolles de sabó, amb farina, amb caixes, etc.
 
9. Cançons i jocs per treballar les emocions que es generen els primers dies amb la separació dels pares i mares.

10. Reflexions molt interessats sobre si cal passar llista cada dia, si cal mirar el temps, si calen els encarregats, si cal moure'ns per l'escola amb fila india o... si és necessari portar bata!!!

11. Recursos per avaluar la nostra feina, les activitats proposades i el procés d'adaptació dels infants.

Us el recomano moltíssim, segur que us farà replantejar coses que ja feu a l'escola i us inspirarà per crear noves activitats!

Per exemple, a veure si em una mica de debat: creieu que és necessari la bata per Infantil i Primària? Si és que sí, en tota la jornada? Només per algunes activitats? Si és que no, perquè no fa falta? A veure si opinem i entre tots reflexionem sobre aquesta dinàmica tant aferrada a moltes escoles, que potser convindria revisar!


 

2 comentaris:

  1. eiiii que tal!! molt xulo!

    Quan puguis passa pel meu blog que hi tens una sorpresa!!
    http://somhimestres.blogspot.com.es/

    muack

    ResponElimina
  2. Hola guapa aquest llibre està molt i molt bé !!!!
    Si passes pel meu bloc t'hi espera un regalet
    Petons !!!!

    ResponElimina