Aquest trimestre dins l'àrea de Medi treballem l'aigua a P4. Hem fet un munt d'experiments i hem après les principals propietats de l'aigua, però cada dia de ciències veia als nens/es molt més interessats per aprendre coses dels animals que viuen al mar. Així que un cop vam acabar els experiments de l'aigua, vam començar un mini-projecte sobre els animals del mar. Això era finals de febrer i van sortir moltes preguntes sobre animals diversos:
Tot i així, als nens/es no els hi va agradar massa la idea, deien que volien fer "feines" del que explicaven a la classe! Ara estan en aquella etapa preciosa en que estan súper motivats per escriure i tot ho volen plasmar en el paper! Vaig donar-hi moltes voltes buscant un format per poder plasmar el projecte quan... em vaig topar amb una entrada de la Magda, d'Els petits infants, que explicava que havia fet un Lapbook del mar.
De seguida em vaig motivar per fer un Lapbook a la classe, tot i que no n'havia fet mai cap i no sabia si els meus bitxets de P4 serien massa petits per fer-ho... Ara que ja l'hem enllestit, puc dir-vos que ha sigut tot un èxit, els nens/es s'han motivat a fer-lo com mai, hem escrit, llegit, retallat i enganxat un munt, i ha sigut una forma diferent i original d'aprendre! Així que us animo molt a provar-ho!
Abans d'ensenyar-vos com m'ha quedat, us deixo informació de què és un Lapbook pels que no n'heu sentit a parlar:
Un LAPBOOK és una cartolina plegada en forma de tríptic, en el que d'una manera visual i creativa es pot treballar sobre un tema prèviament escollit. En l'interior hi anem col·locant dibuixos, fotos, objectes, activitats, desplegables, sobres... relacionats amb el tema en qüestió. D'aquesta manera, el nen/a aprèn manipulant i interactuant amb la informació. Amb aquesta eina el nen/a es converteix en el protagonista del seu propi aprenentatge, a la vegada que assimilarà millor els continguts i aprendrà significativament centrant tota la informació en una sola cartolina.
Amb el lapbook el nen/a pot resumir, dibuixar, repassar, escriure, pintar, retallar, enganxar, crear, explorar, divertir-se...
I un cop feta l'explicació, us ensenyo com ens ha quedat. L'interior és el mateix per tots, ja que jo els hi donava la plantilla impresa i ells havien d'escriure, pintar, retallar i enganxar. La tapa sí que l'han fet cadascú a la seva manera, dibuixant els seus animals marins preferits!
Espero que us agradi i us inspiri per elaborar-ne un amb els vostres alumnes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada